گالری تصاویر
پیوندهای مهم
اطلاعات اولیه و ضروری

 

  1. هموطنان عزیز ایرانی برای کسب هرگونه اطلاعات کنسولی می توانند به بخش های مربوطه در سایت سفارت مراجعه کنند و در صورتی که اطلاعات مورد نظر آنان در سایت سفارت وجود ندارد بایستی به سامانه امور کنسولی و ایرانیان وزات امورخارجه مراجعه نمایند. 

  2. جهت  کسب اطلاع از تعرفه امور کنسولی لطفا  اینجا  را کلیک نمایید. ( توجه: مراجعان حضوری می توانند از کارت اعتباری برای پرداخت وجه استفاده نمایند.)

  3. لطفا مدارک خود را به دلیل ایمنی و عدم آسیب ترجیحا توسط پاکت سفارشی Platnium Express Post ارسال نمایید.

  4. ضرورت ارسال يک عدد پاكت اضافه رجیستر شده (ترجیحاPlatnium Express  ) برای برگشت اصل مدارک که نشانی درخواست کننده در قسمت گیرنده نوشته شده باشد. ضمنا برای سوء پیشینه، تعویض شناسنامه، صدورشناسنامه المثنی و کارت ملی، دو عدد پاکت رجیستر شده اضافه همراه با درج آدرس در قسمت گیرنده نیاز می باشد.( لطفا کدهای رهگیری مربوط به پاکت های ارسال و همچنین برگشت مدارک را تازمان دریافت مدارک نزد خود نگهدارید.)

  5. با توجه به اینکه در برخی از فرم های  کنسولی درج مشخصات گذرنامه ای صرفا با زبان فارسی پیش بینی شده، حتما مشخصات گذرنامه ای خود را به زبان انگلیسی نیز بنویسید. لطفا تاریخ آخرین خروج از ایران در فرم های کنسولی مربوطه به تاریخ شمسی درج شود.  

  6. لطفا فرمهای کنسولی را خوانا و با حوصله تکمیل نموده و شماره تماس و آدرس خود را برای تماس ضروری بعدی درج نمایید.

  7. لطفا عکس های مورد نیاز برای انجام خدمات کنسولی را حتما پشت نویسی کرده و آنها را در فرمهای مربوطه در محل الصاق عکس با چسب مایع و یا منگنه الصاق نمایید.

  8. مدارک کنسولی را به آدرس پستی سفارت: P.O. Box 705 , Mawson ACT 2607  ارسال نمایید.

  9. بمنظور کمک در تسریع انجام کار، نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و نوع درخواست خود را بر روی پاکت محتوی مدارک به خط خوانا بنویسید.

  10. توجه: زمان دریافت و بازگشت مدارک توسط سفارت به هموطنان عزیزی که شماره تلفن همراه خود را روی پاکت نوشته اند، از طریق پیامک اعلام می شود.

  11. ارسال هزینه خدمات کنسولی به صورت چک Money Order  در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران (به  جدول تعرفه ها رجوع شود.) توجه: لطفاً نام ونام خانوادگي خود را پشت Money Order به صورت خوانا بنويسيد. در صورت نیاز به دریافت خدمات کنسولی متعدد، لطفا برای هر مورد Money Order   جداگانه دریافت نمایید.. (توجه: سفارت از پذیرش Money Order  آن لاین معذور است.)

  12. از ارسال مدارک بصورت ناقص جدا خودداری نمائید، در غیر اینطورت مدارک عیناً عودت داده خواهد شد.

  13. توجه: حضور در سفارت صرفا برای تایید انواع وکالتنامه و گواهی امضاء و احراز هویت متقاضیان تعویض شناسنامه، صدورالمثنی شناسنامه و عکس دار کردن شناسنامه الزامی می باشد. ضمنا متقاضیان دریافت شناسنامه فرزندان زیر 15 سال که در استرالیا متولد شده اند، می توانند با تکمیل فرم وکالتنامه که ذیل فرم درخواست شناسنامه برای افراد زیر 15 سال درج شده (امضاء موکل توسط نوتاری پابلیک تایید شود) مدارک خود را از طریق پست به سفارت ارسال نمایند و نیازی به حضور در سفارت نیست. ( درج  کد ملی والدین روی فرم درخواست صدور شناسنامه الزامی است.)

  14. متقاضیان صدورانواع گواهی امضاء ، وکالتنامه و  گواهی سوء پیشینه فوری پس از اقدام از طریق سامانه تاک و دریافت کد رهگیری بایستی برای تایید آن به سفارت مراجعه نمایند. (توجه: الصاق عکس روی فرم های سوء پیشینه ضروری است.)

  15.  تایید مدارک تحصیلی - دانشجویی و مدارک درمانی - پزشکی صرفا از طریق سامانه تاک  امکان پذیراست. توجه: لطفا از پرس نمودن مدارک تحصیلی قبل ازدرج مهرتایید توسط سفارت خودداری شود.

  16. امضاء همسر برای رضایت خروج خانم های متاهل و امضاء پدر یا ولی برای افراد زیر 18 سال در فرم « اجازه خروج همسر و فرزند» باید به تایید JP برسد.

  17. هموطنان عزیز چنانچه خواهان درج محل اقامت استرالیا برای فرزندان تازه متولد خود در استرالیا می باشند، لازم است فرم تکمیل شده  خروج مکرر و تغییر محل اقامت  و هزینه آن را به همراه سایر مدارک به سفارت ارسال نمایند.

  18. ارسال اصل کارت پایان خدمت برای آقایان زیر۵۰ سال جهت درج محل اقامت استرالیا در گذرنامه واخذ مجوز خروج مکرراز ایران الزامی می باشد.

  19. شهروندان عزیزی که گذرنامه های خود را درسفارت ایران تمدید می کنند و محل اقامت آنها ايران درج می شود، بایستی مهر خروج از کشور را از اداره گذرنامه نيروي انتظامي ج.ا.ایران در داخل کشور دريافت کنند. ارائه اصل کارت پایان خدمت برای آقایان زیر50 سال و رضایت همسر برای خانم های متاهل و پدر برای اطفال زیر 18 سال هنگام مراجعه به نیروی انتظامی الزامی می باشد. 

  20. جهت ثبت فوت، لازم است يکی از بستگان متوفی مأمورين کنسولی را از واقعه مرگ مطلع و تقاضای ثبت فوت نمايد. در صورت تمايل به انتقال جنازه به ایران، درخواستنامه کتبی جداگانه ضروری است. در صورتيکه بستگان متوفی در ايران از واقعه مرگ مطلع گردند، مي توانند با مراجعه به وزارت امور خارجه ساختمان شماره 3 اداره سجلات و در ايام تعطيل به کشيک مربوطه مراجعه و در خواست ثبت فوت و يا انتقال جنازه را ارائه نمايند. برای کسب اطلاعات از مدارک مورد نیاز اینجا را کلیک نمایید.

  21. ساعات پذيرش حضوري بخش کنسولی سفارت روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه  از ساعت 9 صبح الی 14 بعد از ظهر  به استثناء تعطیلات رسمی است.

  22. جهت تسریع در انجام کار و رفاه حال خود (به جزء مواردی که حضور متقاضی الزامیست)، حتی المقدور از مراجعه و تماس تلفنی غیر ضروری با سفارت به دلیل حجم بالای تماس ها خودداری نمائید.

  23. پاسخگوئی به تلفن های کنسولی (02 - 6290 7000) همه روزه از ساعت 15:30 الی 17 به وقت کانبرا به غیر از روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی انجام می شود.

  24. برای اطلاع از پاسخ به سئوالات مکرر کنسولی لطفا اینجا را کلیک نمایید.

  25. برای اطلاع از جدول سفرهای ماهانه کنسولی به مراکز ایالات استرالیا  اینجا  را کلیک نمایید.

  26. برای آگهی از اطلاعیه های مهم کنسولی  اینجا را کلیک نمایید. 

  27. برای مشاهده اخبار سفارت اینجا را کلیک نمایید.

اداره کل ارزیابی و نظارت
سامانه تایید اسناد کنسولی
برای تایید کلیه اسناد کنسولی و دانشجویی اعم از وکالتنامه ، گواهی امضا، تایید مدارک دانشجویی و پزشکی امکان پذیر است
سامانه روادید الکترونیکی
امکان دریافت روادید الکترونیک به صورت برخط در این سامانه تعبیه شده است
سامانه امور کنسولی و ایرانیان
در این سامانه کلیه فرم های کنسولی و قوانین مربوطه درج گردیده است
کليه حقوق اين سايت متعلق است به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران